Ticket nu te boeken met mobiele telefoon

Dinsdag 8 februari 2011 — Sinds afgelopen vrijdag kunnen klanten van KLM en Air France vliegtickets boeken met hun smartphone. De introductie van dit nieuwe distributiekanaal vergroot de keuze en controle van klanten om op hun eigen manier en moment een ticket te boeken.

Op simpele wijze mobiel een ticket boeken kan via de eigen mobiele
websites van KLM en Air France: klm.com en mobile.airfrance.com, en via
verschillende gratis apps. Ook de BlackBerry app met boekingfunctionaliteit is beschikbaar. De vernieuwde iPhone app met boekingfunctionaliteit, verbeterde log in capabilities en snellere werking zal deze week via een update in de App store worden aangeboden. Voor Android is ook een app in ontwikkeling.

De mobiele websites en apps werden in september 2010 gelanceerd. Sinds die tijd is het mogelijk om mobiel in te checken en een stoel te selecteren. Daarnaast kunnen klanten gebruik maken van Manage mijn Boeking en hebben zij inzage in de dienstregeling, hun vluchtstatus en contactinformatie. Flying Blue deelnemers kunnen bovendien hun miles-overzicht bekijken.

De KLM mobiele website, door de vakjury van de Mobile Media & Marketing Awards 2011, recent beoordeeld als beste mobiele website, zal het komende jaar met nog meer nieuwe services worden uitgebreid.

Martijn van der Zee, Vice President E-commerce AIR FRANCE KLM: "We staan echt nog pas aan het begin van het mobiele tijdperk. Naast de stap om mobiel boeken mogelijk te maken hebben we nog veel meer andere plannen. Het is de ambitie van AIR FRANCE KLM om leider te zijn op het gebied van mobiel internet. Om dat te bereiken zullen we dit jaar nog grote stappen gaan maken."