KLM verrast klanten

Donderdag 11 november 2010
KLM geeft op Schiphol kleine persoonlijke attenties aan klanten die via social media vertellen dat ze met KLM gaan vliegen. Wanneer je via de location based social networking site Foursquare of via een berichtje aan @klmsurprise op Twitter aangeeft dat je die dag vliegt met KLM, dan kan het zomaar gebeuren dat het KLMsurprise team je opzoekt en verrast.

Zodra iemand incheckt via Foursquare op Schiphol of andere luchthavens waarop KLM vliegt, probeert KLM contact op te nemen met hem of haar via het @klmsurprise account op Twitter. De boodschap is dat KLM een kleine verrassing in petto heeft. Daarna schiet het KLMsurprise team in actie om snel een verrassend, persoonlijk cadeautje aan te bieden voordat de klant aan boord zit.
Martijn van der Zee, Vice President E-Commerce van KLM: "Het team bedenkt een originele verrassing die echt past bij de persoon die het ontvangt. We bieden mensen een attente KLM-ervaring aan. Zo gaven we een PSV-fan op weg naar New York een Lonely Planet reisgids waarop we alle pubs hadden omcirkeld waar hij de wedstrijd van PSV live kon volgen. Dennis, een klant die op weg was naar een conferentie in Boston, gaven we een notitieboekje waarin hij de beste ideeën die hij opdeed direct kon vastleggen”.

KLMSurprise past binnen KLM’s campagne pay off  “Journeys of Inspiration” door mensen te verrassen en te inspireren tijdens hun trip.

Martijn van der Zee: "KLM wil een aantal doelstellingen met deze acties bereiken. Het doel is om onze fanbase - mensen die het de moeite waard vinden om ons te volgen op Facebook of Twitter – te vergroten. Verder willen we ook dat onze bestaande volgers  - bijna 80.000 fans op Facebook en ruim 60.0000 Twitter volgers - enthousiast blijven over KLM en dat delen met hun vrienden".

KLMsurprise loopt tot 26 november, maar KLM klanten kunnen de komende tijd nog veel meer verwachten op het gebied van social media.

Een notebook voor Dennis om tijdens de conferentie inspiratie in vast te leggen.
‘Het boek met alle antwoorden’ voor Jasper.
Voor 'n echte PSV-fan een Lonely Planet waarin alle sportbars omcirkeld zijn
KLMsurprise in een oogopslag.