KLM lanceert Trip Planner

Een reis met vrienden plannen via Facebook

KLM introduceert de mogelijkheid om snel en eenvoudig online een reis met Facebook-vrienden te organiseren. KLM zet hiermee een volgende stap in het integreren van social media in haar kernactiviteiten.

Eerder dit jaar lanceerde KLM Meet & Seat. Hiermee was KLM de eerste luchtvaartmaatschappij die sociale netwerken met vluchtgegevens integreert. Na ‘social seating’ biedt KLM met de Trip Planner nu ook de mogelijkheid tot ‘social booking’.

Het plannen van een trip met meerdere vrienden blijkt in de praktijk vaak lastig te zijn. KLM Trip Planner maakt dit leuk en heel gemakkelijk: een organisator stelt een reisgezelschap samen uit Facebook-vrienden. Na het kiezen van de bestemming, verschillende reisdata en bijbehorende ticketprijzen, nodigt de organisator de groepsleden uit hun voorkeuren voor de diverse geselecteerde trips aan te geven. Hierna kan de boeking eenvoudig en in een veilige omgeving worden voltooid op klm.com. Dit alles zonder te hoeven e-mailen, sms’en en bellen.

De KLM Trip Planner kan klanten ook helpen met het vinden van een bestemming. Op basis van de groepssamenstelling en -interesses, geeft KLM drie suggesties, afhankelijk van of men bijvoorbeeld wil gaan shoppen of een voetbalwedstrijd wil bezoeken.

Over KLM

KLM